سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

 

افزایش عمر گلها

هيچ چيز به اندازه گل هاي تر و تازه و شاداب فضاي داخلي خانه شما را زيبا و جذاب نمي كند. در اين قسمت 10 نكته طلايي براي كمك كردن به شما در حفظ شادابي گل ها را ذكر مي كنيم.

 

 


1) در هنگام خريد گل سعي كنيد انواعي از گل ها را انتخاب كنيد كه هنوز غنچه هستند و به طور كامل باز نشده اند. به اين ترتيب هم مي توانيد از باز شدنشان لذت ببريد و هم گل ها عمر بيشتري در گلدان پيدا مي كنند.

2) زمانيكه گل ها را درون گلدان قرار داديد، برگ هايي كه در زير آب قرار گرفته اند را بچينيد و هيچ گاه گل ها را در آب خيلي سرد قرار ندهيد، اين كار سبب پوسيدگي سريع بافت هاي ساقه مي شود.

3) چند قطره سفيد كننده به آب اضافه كنيد تا از گل ها در برابر مايع لزجي كه حاوي باكتري است محافظت كند. براي تغذيه گياه هم مي توانيد يك قاشق غذاخوري شكر به آب آن اضافه كنيد.

4) براي اينكه آب راحت تر از ساقه بالا بيايد، هر بار كه آب گلدان را عوض مي كنيد، به اندازه 1 الي 2 سانتي متر از پايين ساقه گل را كوتاه نماييد.

5) گل هاي پيازدار مانند نرگس مايع لزجي در قسمت پاييني ساقه هايشان توليد مي شود. شستن و از بين بردن اين ماده لزج به طولاني تر شدن عمر گل كمك مي كند.

6) براي اينكه ساقه هاي بلند مانند ساقه گل لاله، كج و خميده نشوند ساقه ها را در روزنامه بپيچيد و براي يك ساعت و نيم الي دو ساعت درون آب قرار دهد.

7) در طول شب از قرار دان گل ها در اتاق هاي گرم جداً خوددار كنيد. اگر شبها گل ها را در محل خنكي قرار دهيد، عمر آنها بشتر مي شود.

8) براي بيشتر شدن عمر گل ها هر روز قدري آب خنك روي گلبرگ هاي گل ها اسپري كنيد.

9) هيچ گاه گل ها را در معرض تابش مستقيم نور خورشيد قرار ندهيد.

10) و نهايتاً گلدان را در مقابل آينه قرار دهيد تا هم گل ها بيشتر و بزرگتر به نظر برسند و هم فضاي داخلي خانه زيباتر جلوه كنيد.
 

 
 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:, توسط سیبادو